ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Zawieszenie wykonywania transportu drogowego w zakresie przewozu osób

Informacja ogłoszona dnia 2017-02-08 13:50:18 przez Zbigniew Monkiewicz

Akapit nr 1 - brak tytułu

Treść urzędowa:
Zawieszenie wykonywania transportu drogowego
 
Wymagane dokumenty:
Przewoźnik drogowy może zawiesić, w całości albo w części wykonywanie transportu drogowego na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy. Zawieszając wykonywanie transportu drogowego przewoźnik jest obowiązany w terminie 14 dni od dnia, w którym rozpoczęty został okres zawieszenia zawiadomić organ, który udzielił licencji o zawieszeniu wykonywania transportu drogowego.
 
Zawiadomienie
 
W zawiadomieniu należy podać:
  1. okres, na który zawieszono wykonywanie transportu drogowego,
  2. liczbę wypisów z licencji odpowiadającą liczbie pojazdów samochodowych, którymi zaprzestano wykonywania przewozów drogowych – w przypadku częściowego zawieszenia wykonywania transportu drogowego,
  3. sposób w jaki ma nastąpić zwrot części opłaty, a w przypadku przelewu na rachunek bankowy wskazać należy numer rachunku bankowego przewoźnika drogowego*. Ponadto, należy zwrócić do urzędu:
  4. wszystkie wypisy z licencji – w przypadku zawieszenia wykonywania transportu drogowego w całości,
  5. wypisy z licencji odpowiadające liczbie pojazdów samochodowych, którymi zaprzestano wykonywania przewozów drogowych – w przypadku częściowego zawieszenia wykonywania transportu drogowego.
 
Objaśnienie:
*) Jeżeli wykonywanie transportu drogowego zostało zawieszone na okres przekraczający 3 miesiące, organ który udzielił licencji dokonuje, w terminie 14 dni od dnia spełnienia wymagań ustawowych, zwrotu części opłaty wniesionej za wydanie licencji i wypisów z licencji proporcjonalnie do:
  1. okresu zawieszenia wykonywania transportu drogowego;
  2. liczby zawieszonych wypisów z licencji.
 
Opłaty:
  • brak
Termin załatwienia sprawy:
  • Niezwłocznie po złożeniu wymaganych dokumentów, nie później niż w ciągu 30 dni.
Tryb odwoławczy:
  • Brak (czynność materialno techniczna)
Podstawa prawna:
  1. Ustawa z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym  (Dz. U. z 2017 r. poz. 2200 z poźn. zm.).
  2. rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2010 r. w sprawie szczegółowego trybu i warunków zwrotu części opłaty za wydanie licencji i wypisów z licencji w przypadku zawieszenia wykonywania transportu drogowego (Dz. U. Nr 187, poz. 1255).
Wykonanie zadania:
Jednostka odpowiedzialna
 
Stanowisko pracy do spraw transportu drogowego
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 15
telefon: 89 521 05 16

Pracownicy odpowiedzialni
  • Marek Szyrwiński
    adres e-mail:
  • Joanna Martul
    adres e-mail:

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Olsztynie
Osoba, która wytworzyła informację: Marek Szyrwiński Data wytworzenia informacji: 2017-01-31
Osoba, która odpowiada za treść: Marek Szyrwiński Data wprowadzenia do BIP 2017-01-31 12:17:05
Wprowadził informację do BIP: Zbigniew Monkiewicz Data udostępnienia informacji: 2017-02-08 13:50:18
Osoba, która zmieniła informację: Piotr Chmielewski Data ostatniej zmiany: 2018-09-03 11:37:14
Artykuł był wyświetlony: 981 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony
ˆ

Nagłówek strony

  • BIP
  • Godło RP

Biuletyn Informacji Publicznej

Powiat Olsztyński
ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu