Wersja archiwalna z dnia

Zawiadomienie o wszczęciu postepowania w sprawie ustalenia odszkodowania - dz. nr 214/33 obr. Jaroty gm. Stawiguda

GN-III.683.60.2022

Olsztyn, 14.11.2022 r.

ZAWIADOMIENIE

Na podstawie art. 61 § 4 ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 ze zm., dalej jako k.p.a.) zawiadamiam o wszczęciu z urzędu postępowania administracyjnego w celu ustalenia odszkodowania za nieruchomość położoną w obrębie Jaroty, gmina Stawiguda, oznaczoną w rejestrze ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 214/33 o powierzchni 0,0029 ha (wydzielona z działki nr 214/30), która z mocy prawa przeszła na własność Powiatu Olsztyńskiego na podstawie decyzji starosty olsztyńskiego z 08.09.2022 r., ZRID Nr Sta/150/2022, znak: BI-II.6740.17.109.2022.AH22 udzielającej zezwolenia na realizację inwestycji drogowej dla zadania: Rozbudowa drogi powiatowej nr 1372N w ramach inwestycji pod nazwą: ,,Przebudowa skrzyżowania ulic Bartąskiej, Złotej i Stawigudzkiej w m. Jaroty, w ciągu drogi powiatowej nr 1372N”.

Ustalenie wysokości odszkodowania nastąpi w oparciu o przepisy art. 18 ustawy z 10.04.2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 176 ze zm.) oraz na podstawie przepisów ustawy z 21.08.1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1899 ze zm.), po uzyskaniu opinii rzeczoznawcy majątkowego.

Ponadto, proszę o poinformowanie w terminie 14 dni od dnia otrzymania niniejszego zawiadomienia, czy i kiedy nastąpiło wydanie przedmiotowej nieruchomości Inwestorowi i w jakiej formie. W przypadku wydania nieruchomości, proszę o nadesłanie dokumentu potwierdzającego ten fakt. Powyższe informacje są niezbędne do ustalenia, czy dotychczasowym właścicielom lub użytkownikom wieczystym przysługuje powiększenie odszkodowania o kwotę równą 5% wartości nieruchomości, o którym mowa w art. 18 ust. 1e ww. ustawy. Brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie traktowany będzie jako brak dowodu przekazania nieruchomości.

Zgodnie z art. 41 § 1 i 2 k.p.a. w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu. W razie zaniedbania powyższego obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny (uważa się za prawidłowo doręczone).

Jednocześnie zawiadamiam, że sprawa o ustalenie odszkodowania za wyżej wymienione działki, ze względu na konieczność sporządzenia operatu szacunkowego nie będzie załatwiona w terminie przewidzianym w k.p.a. Działając na podstawie art. 36 § 1 k.p.a. wyznaczam nowy termin załatwienia sprawy do 20.01.2023 r. 

Ponadto informuję, iż ze względu na nieuregulowany stan prawny nieruchomości (art. 113 ust. 6 i 7 ustawy z 21.08.1997 r. o gospodarce nieruchomościami, t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1899 ze zm., dalej jako u.g.n.), a także nieustalone adresy stron postępowania (art. 8 u.g.n.) oraz udział ponad 20 stron w postępowaniu (art. 49a k.p.a.), starosta olsztyński będzie dokonywał zawiadomienia o decyzjach i innych czynnościach organu w formie, o której mowa w art. 49 § 1 k.p.a., tj. poprzez publiczne obwieszczenie na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Olsztynie i w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu Olsztyńskiego. Przy czym zgodnie z art. 49 § 2 k.p.a. takie zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie. W związku z powyższym niniejsze zawiadomienie podlega ogłoszeniu na okres od 17.11.2022 r. do 01.12.2022 r.

POUCZENIE

Zgodnie z art. 37 § 1 k.p.a. stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia, jeżeli nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 k.p.a. lub w przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 k.p.a., bądź gdy postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy. Ponaglenie wnosi się do wojewody warmińsko-mazurskiego, za pośrednictwem starosty olsztyńskiego.