Wersja obowiązująca z dnia

Wyniki kontroli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie w zakresie realizacji projektu nr FS.V.0748-II-116/10.

WYNIKI KONTROLI
Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko – Mazurskiego
w Olsztynie
 
w zakresie realizacji projektu nr FS.V.0748-II-116/10.
 
Na podstawie:
1) rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. uprawniającego przepisy ogólne Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności (Dz. Urz. UE seria L nr 210, s. 25 z dnia 31.07.2006 r.),
2) rozporządzenia Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 roku ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (Dz. Urz. Seria L nr 45, s. 3 z dnia 15.02.2007 r.),
3) art.27 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. Nr 227, poz. 1658 z późn. zm.),
4) umowy nr POKL.09.02.00-28-043/09-00 zawartej 23 października 2009 r., Urząd Marszałkowski w Olsztynie przeprowadził w Starostwie Powiatowym w Olsztynie kontrolę w trakcie realizacji projektu pt. „Dodatkowe wsparcie dla uczniów potrzebujących z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi ICT”. Celem kontroli była ocena prawidłowości realizacji projektu. Ocenie poddano:
 
1) prawidłowość rozliczeń finansowych,
2) rekrutację Beneficjentów Ostatecznych,
3) sposób pozyskiwania i przechowywania oraz przetwarzania danych o uczestnikach projektu ( w ramach Podsystemu PEFS) zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych,
4) weryfikację zgodności danych przekazywanych we wniosku o płatność w części dotyczącej postępu rzeczowego oraz postępu finansowego z dokumentacją dotyczącą projektu dostępną w siedzibie beneficjenta,
5) poprawność udzielania zamówień publicznych,
6) sposób realizacji działań promocyjnych,
7) sposób prowadzenia i archiwizacji dokumentacji projektu.
 
Kontrolę przeprowadzono w okresie od 13 do 16 grudnia 2010 roku i w dniu 4 stycznia 2011 roku.
W przedstawionej Staroście Olsztyńskiemu informacji pokontrolnej podpisanej w dniu 8 lutego 2011 roku stwierdzono, że projekt realizowany jest zgodnie z umową o dofinansowanie projektu. Informacje dotyczące postępu realizacji projektu oraz poniesione wydatki przedstawione przez beneficjenta we wniosku o płatność są zgodne ze stanem rzeczywistym. Stwierdzono jednak kilka uchybień, które sformułowano w zaleceniach pokontrolnych Nr POKL.09.02.00-28-043/09-01 z dnia 18 lutego 2011 roku. Pismem z dnia 2 marca 2011 roku Starosta Olsztyński poinformował Urząd Marszałkowski o wykonaniu zaleceń pokontrolnych.
Zgromadzona dokumentacja dotycząca opisanej wyżej kontroli przechowywana jest w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich Starostwa Powiatowego w Olsztynie – znak sprawy: Or.I.091-11/2010.