Rzecznik Konsumentów Powiatu Olsztyńskiego
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Olsztynie
Lucyna Jasińska
Do zadań Rzecznika Konsumentów należą zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumenta, określone w ustawie ustawy z dnia 16 lutego 2007 r o ochronie konkurencji i konsumentów (j.t. Dz.U.2021, poz. 275) i innych przepisach.
Z pomocy Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Olsztynie mogą korzystać wyłącznie mieszkańcy Powiatu Olsztyńskiego to znaczy osoby, dla których Powiat Olsztyński jest miejscem zamieszkania i centrum aktywności życiowej oraz które zawarły umowę z firmą zarejestrowaną na terenie Polski - w celu prywatnym. Osoby spoza Powiatu Olsztyńskiego powinny zwrócić się o pomoc do rzecznika konsumentów w swoim mieście lub powiecie.
Dane rzeczników konsumentów na terenie kraju można znaleźć na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Powiatowy Rzecznik udziela porad i informacji prawnych wyłącznie konsumentom.
Zgodnie z art. 221 Kodeksu cywilnego za konsumenta uważa się osobę fizyczną, dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Konsultacje z Rzecznikiem należy wcześniej umówić telefonicznie poprzez Biuro Rzecznika Konsumentów, pod nr tel. (089) 523-28-90 w godzinach 7:30 – 13:30.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Olsztynie nie prowadzi poradnictwa prawnego w drodze korespondencji elektronicznej.
Osoby zainteresowane uzyskaniem porady prawnej w sprawie konsumenckiej drogą elektroniczną, mogą skorzystać z poradnictwa formularzowego dostępnego na stronie: https://www.poradydlakonsumentow.pl/
Konsumenci mogą również uzyskać bezpłatną pomoc prawną dzwoniąc na Infolinię Konsumencką: 801 440 220 oraz 222 66 76 76.
Infolinia jest czynna w dni powszednie w godzinach 8:00-18:00. Koszt połączenia zgodny z taryfą operatora osoby dzwoniącej.