Wyniki kontroli Najwyższej Izby Kontroli w przedmiocie ochrony klientów dokonujących zakupów towarów w sklepach internetowych

Polityka cookies

Serwis Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie przetwarza dane w celach wynikających z funkcjonowania Serwisu oraz używa „ciasteczek” tj. plików „Cookies” w celach statystycznych i funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować serwis do potrzeb osób go odwiedzających. Każdy odwiedzający ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce samodzielnie, dzięki czemu żadne informacje nie będą przez nas zbierane lub może kontynuować przeglądanie Serwisu akceptując stosowanie plików „Cookies”. Jednocześnie informujemy, iż szczegółowe informacje na temat tego czym są „ciasteczka” i jak je wyłączyć można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.
Polityka Prywatności

Skoczek

Skocz do Wyszukiwarki Skocz do Menu Głównego Skocz do Głównej Zawartości
herb Biuletyn Informacji Publicznej Powiat Olsztyński
Wyniki przeprowadzonych kontroli - 2012
Wersja z dnia

Wyniki kontroli Najwyższej Izby Kontroli w przedmiocie ochrony klientów dokonujących zakupów towarów w sklepach internetowych

WYNIKI KONTROLI
Najwyższej Izby Kontroli


w przedmiocie ochrony klientów dokonujących zakupów towarów w sklepach internetowych
 
        Na podstawie art. 2 ust. 2 oraz art. 4 ustawy z dnia 23 grudnia 1994 roku o Najwyższej Izbie Kontroli (Dz. U. z 2012 r. poz. 82 z późn. zm.) Najwyższa Izba Kontroli Delegatura w Olsztynie przeprowadziła w Starostwie Powiatowym w Olsztynie kontrolę, którą objęto ochronę klientów dokonujących zakupów towarów w sklepach internetowych.
        Kontrolę przeprowadzono w okresie od dnia 29 sierpnia 2012 roku do dnia 12 października 2012 roku.
        W przedstawionym Staroście Olsztyńskiemu wystąpieniu pokontrolnym znak: LOL -4101-12-01/2012, P/12/053 z dnia 15 października 2012 roku Najwyższa Izba Kontroli oceniła pozytywnie działalność Starostwa Powiatowego w Olsztynie w zbadanym zakresie.
        Podstawą pozytywnej oceny była prawidłowa realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.) polegająca na:
  • zapewnieniu konsumentom dokonującym zakupów w sklepach internetowych bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w celu ochrony ich interesów,
  • rzetelnym sporządzaniu rocznych sprawozdań z działalności rzecznika konsumentów oraz terminowym ich przekazywaniu właściwej miejscowo delegaturze Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
  • podejmowaniu działań edukacyjnych w zakresie ochrony praw konsumentów.
       Zgromadzona dokumentacja dotycząca kontroli przechowywana jest w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich Starostwa Powiatowego w Olsztynie – znak sprawy: Or-I.1710.8.2012.