Wersja obowiązująca z dnia
Wyniki kontroli Najwyższej Izby Kontroli w przedmiocie ochrony klientów dokonujących zakupów towarów w sklepach internetowych
WYNIKI KONTROLI
Najwyższej Izby Kontroli
w przedmiocie ochrony klientów dokonujących zakupów towarów w sklepach internetowych
Najwyższej Izby Kontroli
w przedmiocie ochrony klientów dokonujących zakupów towarów w sklepach internetowych
Na podstawie art. 2 ust. 2 oraz art. 4 ustawy z dnia 23 grudnia 1994 roku o Najwyższej Izbie Kontroli (Dz. U. z 2012 r. poz. 82 z późn. zm.) Najwyższa Izba Kontroli Delegatura w Olsztynie przeprowadziła w Starostwie Powiatowym w Olsztynie kontrolę, którą objęto ochronę klientów dokonujących zakupów towarów w sklepach internetowych.
Kontrolę przeprowadzono w okresie od dnia 29 sierpnia 2012 roku do dnia 12 października 2012 roku.
W przedstawionym Staroście Olsztyńskiemu wystąpieniu pokontrolnym znak: LOL -4101-12-01/2012, P/12/053 z dnia 15 października 2012 roku Najwyższa Izba Kontroli oceniła pozytywnie działalność Starostwa Powiatowego w Olsztynie w zbadanym zakresie.
Podstawą pozytywnej oceny była prawidłowa realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.) polegająca na:
Kontrolę przeprowadzono w okresie od dnia 29 sierpnia 2012 roku do dnia 12 października 2012 roku.
W przedstawionym Staroście Olsztyńskiemu wystąpieniu pokontrolnym znak: LOL -4101-12-01/2012, P/12/053 z dnia 15 października 2012 roku Najwyższa Izba Kontroli oceniła pozytywnie działalność Starostwa Powiatowego w Olsztynie w zbadanym zakresie.
Podstawą pozytywnej oceny była prawidłowa realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.) polegająca na:
- zapewnieniu konsumentom dokonującym zakupów w sklepach internetowych bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w celu ochrony ich interesów,
- rzetelnym sporządzaniu rocznych sprawozdań z działalności rzecznika konsumentów oraz terminowym ich przekazywaniu właściwej miejscowo delegaturze Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
- podejmowaniu działań edukacyjnych w zakresie ochrony praw konsumentów.