Wersja nieobowiązująca z dnia

TRANSPORT - Udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy

TRANSPORT - Udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy

Treść urzędowa:

Udzielanie przedsiębiorcom licencji na podjęcie i wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.

Licencję na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy udziela starosta właściwy dla siedziby przedsiębiorcy określonej w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS), a w przypadku przedsiębiorców będących osobami fizycznymi - adresu stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej określonego w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).

Wymagane dokumenty:

Wniosek

Załączniki:

  1. Oświadczenie członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy – osoby prowadzącej działalność gospodarczą o spełnianiu wymogu dobrej reputacji, o której mowa w art. 5c ust. 1 pkt 1 ustawy o transporcie drogowym (oryginał)

Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.

  1. Oświadczenie osoby zarządzającej transportem o pełnieniu roli zarządzającego transportem w przedsiębiorstwie (oryginał)

Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań

  1. Certyfikat kompetencji zawodowych zarządzającego transportem (kserokopia).
  2. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków zdolności finansowej (oryginał), zapewniającej podjęcie i prowadzenie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy. Sytuację finansową potwierdza się dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości: 50000 euro, w formie:
    1. rocznego sprawozdania finansowego,
    2. dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunku bankowym lub dostępnymi aktywami,
    3. posiadanie akcji lub udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych,
    4. udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych,
    5. własność nieruchomości.


Przy ocenie sytuacji finansowej, stosuje się kurs średni euro ogłaszany przez Narodowy Bank Polski, obowiązujący w ostatnim dniu roku poprzedzającego rok, w którym ocena ta jest dokonywana. Kurs euro z dnia 31.12.2021 r.: 4,5994 zł.
 

  1. Dowód uiszczenia opłaty za udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
  2. Pełnomocnictwo dla osoby składającej wniosek i odbierającej licencję (oryginał) - w przypadku osób innych niż przedsiębiorca (dodatkowo za udzielone pełnomocnictwo dowód opłaty skarbowej w wysokości 17 zł - nr konta bankowego: 63 1020 3541 0000 5002 0290 3227 PKO BP S.A.).

Opłaty:

Opłata skarbowa:

Wniosek nie podlega opłacie skarbowej.

17 zł za pełnomocnictwo dla osoby składającej wniosek i odbierającej decyzję.

Opłata administracyjna:

Opłata za wydanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy: od 2 do 15 lat - 800 zł, powyżej 15 do 30 lat - 900 zł, powyżej 30 do 50 lat - 1000zł.

Nr konta bankowego Starostwa Powiatowego w Olsztynie: 

46 1560 0013 2013 1105 7000 0003 (Getin Noble Bank S.A.)

Termin odpowiedzi:

Udzielenie lub odmowa udzielenia licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy następuje w formie decyzji administracyjnej w terminie miesiąca od dnia złożenia wniosku wraz z załącznikami.

Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Olsztyńskiego do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie, w terminie 14 dni od dnia odbioru decyzji.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym.
  2. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 roku w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych.
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego.
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej.

Wykonanie zadania:

Jednostka odpowiedzialna

Stanowisko pracy do spraw transportu drogowego

Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 303
telefon: 89 521 05 47

Pracownicy odpowiedzialni

Marek Szyrwiński
adres e-mail: 
sp10@powiat-olsztynski.pl

Joanna Martul
adres e-mail: 
joanna.matul@powiat-olsztynski.pl

 

Załączniki

Wersja nieobowiązująca

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na wersję z obowiązującą zawartością.