Wersja obowiązująca z dnia

SKP - Rejestracja i zmiana danych stacji kontroli pojazdów.

Treść urzędowa:
Prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów, dokonywanie wpisów bądź skreślenia przedsiębiorcy z rejestru działalności regulowanej.
 
Wymagane dokumenty:
Wniosek,
Dowód osobisty (do wglądu),
Wraz z wnioskiem przedsiębiorca składa oświadczenie o następującej treści:
"Oświadczam, że:
  1. dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów są kompletne i zgodne z prawdą;
  2. znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów, określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym".
  3. Oświadczenie powinno również zawierać:
    1. firmę przedsiębiorcy oraz jego siedzibę i adres albo adres zamieszkania;
    2. oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
    3. podpis osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy, ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
 
Opłaty:
Opłata skarbowa:
  • 412 zł za wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów,
  • 206 zł za zmianę wpisu w rejestrze przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów (jeżeli zmiana dotyczy rozszerzenia zakresu działalności),
  • 17 zł za pełnomocnictwo dla osoby składającej wniosek i odbierającej zaświadczenie o wpisie do rejestru – w przypadku osób innych niż przedsiębiorca.
Opłata skarbowa, Urząd Miasta Olsztyna – nr konta bankowego: 09 1030 1508 0000 0008 2310 0003).

Opłatę skarbową w wysokości 17 zł za udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, złożoną w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, należy uiścić na konto organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania (w przypadku osoby fizycznej) lub ze względu na siedzibę (w przypadku osoby prawnej) mocodawcy.

 
Termin odpowiedzi:
  • Wydanie zaświadczenia o dokonaniu wpisu do rejestru  następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy:
  • Od postanowienia odmawiającego wydanie zaświadczenia potwierdzającego prowadzenie stacji kontroli pojazdów przysługuje stronie prawo wniesienia zażalenia za pośrednictwem Starosty Olsztyńskiego do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie, w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.
Podstawa prawna:
  1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym.
  2. Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 10 lutego 2006 roku w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów.
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 roku w sprawie wzorów dokumentów wymaganych dla wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów.
  4. Ustawa z dnia 6 marca 2018 roku Prawo przedsiębiorców.
  5. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej.
 
Wykonanie zadania:
Jednostka odpowiedzialna
 
Stanowisko pracy do spraw transportu drogowego
Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 303
telefon: 89 521 05 47

Pracownicy odpowiedzialni
  • Marek Szyrwiński
    adres e-mail: marek.szyrwinski@powiat-olsztynski.pl
  • Joanna Martul
    adres e-mail: joanna.martul@powiat-olsztynski.pl

Załączniki

  • Oswiadczenie
    format: pdf, rozmiar: 409.84 KB, data dodania:
  • Wniosek
    format: pdf, rozmiar: 97.04 KB, data dodania: