Wersja nieobowiązująca z dnia

Uzyskanie wtórnika nalepki kontrolnej na szybę lub wtórnika znaków legalizacyjnych na tablicę rejestracyjną

I. Treść urzędowa:

Uzyskanie wtórnika nalepki kontrolnej na szybę lub wtórnika znaków legalizacyjnych na tablicę rejestracyjną.

II. Wymagane dokumenty:

Wniosek

Załączniki:

  • oświadczenie właściciela pojazdu złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, w przypadku utraty/zniszczenia  nalepki kontrolnej,
  • dowód uiszczenia opłaty za wtórnik nalepki kontrolnej,
  • dokument tożsamości (do wglądu).

Uwaga:

  • Wszystkie dokumenty należy składać w oryginałach.
  • Wniosek właściciel/właściciele składa/ją osobiście, w przypadku załatwiania sprawy przez jednego z współwłaścicieli pojazdu bądź przez pełnomocnika, wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, który (jeżeli dotyczy) podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł na konto:

Nazwa rachunku: Urząd Miasta Olsztyna, Powszechna Kasa Oszczędności BP S.A.:

Nr rachunku: 63 1020 3541 0000 5002 0290 3227

Tytuł opłaty: opłata skarbowa.

III. Opłaty:

Opłata administracyjna:

  • 19 zł (w tym opłata komunikacyjna 18,50 zł oraz opłata ewidencyjna 0,50 zł) - w przypadku wtórnika nalepki kontrolnej,
  • 12,50 zł - w przypadku wtórnika znaków legalizacyjnych,

Opłat dokonuje się w kasie na terenie urzędu (w tym kartą płatniczą) lub przelewem na konto.

Nazwa rachunku: Dochody Starostwa
Numer rachunku: 46 1560 0013 2013 1105 7000 0003

Tytuł opłaty: rejestracja pojazdu

Do odbioru wtórnika nalepki kontrolnej lub znaków legalizacyjnych należy przedstawić następujące dokumenty:

  • oryginał dowodu rejestracyjnego,
  • oryginał dowodu tożsamości (do wglądu),
  • aktualna polisa OC (do wglądu),
  • pełnomocnictwo – w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego ze współwłaścicieli pojazdu.

IV. Termin i sposób załatwienia sprawy:
Niezwłocznie, po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi załącznikami przewidzianymi przepisami prawa.

V. Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.

 VI. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym.
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych.
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 9 maja 2016 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych i nalepki kontrolnej oraz ich wtórników.
  • Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 2 kwietnia 2022 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców.

Załączniki

Wersja nieobowiązująca

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na wersję z obowiązującą zawartością.