Wersja nieobowiązująca z dnia

Wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego

I. Treść urzędowa:

Wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego

II. Wymagane dokumenty:

Wniosek  

Załączniki:

  • dowód rejestracyjny lub pozwolenie czasowe (w przypadku zniszczenia),
  • oświadczenie właściciela pojazdu złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, w przypadku utraty dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego,
  • zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego (jeżeli został przekroczony termin ważności badania technicznego),
  • dowód uiszczenia opłaty za wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego lub wnioskującego pozwolenia czasowego,
  • dowód uiszczenia opłaty za wydanie wtórnika pozwolenia czasowego,
  • dokument tożsamości (do wglądu).

Uwaga:

  • Na okres niezbędny do wyprodukowania wtórnika dowodu rejestracyjnego właściciel pojazdu może wystąpić z wnioskiem o wydanie pozwolenia czasowego.
  • Wszystkie dokumenty należy składać w oryginałach.
  • Wniosek o wymianę dowodu rejestracyjnego właściciel/właściciele składa/ją osobiście, w przypadku załatwiania sprawy przez jednego z współwłaścicieli pojazdu bądź przez pełnomocnika, wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, który (jeżeli dotyczy) podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł na konto:

Nazwa rachunku: Urząd Miasta Olsztyna:

Nr rachunku: 09 1030 1508 0000 0008 2310 0003

Tytuł opłaty: opłata skarbowa.

III. Opłaty:

Opłata administracyjna:

  • 54.50 zł (w tym opłata komunikacyjna 54,00 zł oraz opłata ewidencyjna 0,50 zł) – za wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego,
  • 19 zł (w tym opłata komunikacyjna 18,50 zł oraz opłata ewidencyjna 0,50 zł) – za wydanie wtórnika pozwolenia czasowego.
  • 19 zł (w tym opłata komunikacyjna 18,50 zł oraz opłata ewidencyjna 0,50 zł) – za wydanie pozwolenia czasowego na wniosek właściciela pojazdu.

Opłat dokonuje się w kasie na terenie urzędu (w tym kartą płatniczą) lub przelewem na konto.

Nazwa rachunku: Dochody Starostwa
Numer rachunku: 46 1560 0013 2013 1105 7000 0003

Tytuł opłaty: wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego

Do odbioru wtórnika dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego należy przedstawić następujące dokumenty:

  • oryginał dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego (w przypadku zniszczenia)
  • oryginał dowodu tożsamości (do wglądu)
  • aktualna polisa OC (do wglądu)
  • pełnomocnictwo – w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego ze współwłaścicieli pojazdu.

IV. Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wnioskowane wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego dokonuje się niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów. Na okres niezbędny do wyprodukowania dowodu rejestracyjnego właściciel pojazdu może wystąpić z wnioskiem o wydanie pozwolenia czasowego. 

V. Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje. Czynności materialno-techniczna.

 VI. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracja pojazdów
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników
  • Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 26 sierpnia 2022 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców

Załączniki

  • Wniosek
    format: word, rozmiar: 19.98 KB, data dodania:

Wersja nieobowiązująca

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na wersję z obowiązującą zawartością.