Wersja archiwalna z dnia

Zawiadomienie o wszczęciu postępowania w sprawie ustalenia odszkodowania - dz. nr 272/2 obr. Patryki gm. Purda.

Olsztyn, 12 października 2022r.

GN-III.683.49.2022


OGŁOSZENIE

Na podstawie art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2022r. poz. 2000, dalej kpa) zawiadamiam o wszczęciu z urzędu postępowania administracyjnego w celu ustalenia odszkodowania za nieruchomość o nieuregulowanym stanie prawnym oznaczoną w ewidencji gruntów i budynków obrębu Patryki, gmina Purda numerem działki 272/2 o pow. 0,0064 ha (wydzielona z działki nr 272), która z mocy prawa przeszła na własność Gminy Purda na podstawie decyzji Starosty Olsztyńskiego z dnia 12 lipca 2022r. – Nr Pur/85/2022, znak: BI-II.6740.15.199.2021.AM23 w sprawie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej dla zadania: ,,Rozbudowa drogi gminnej polegająca na: Przebudowie drogi gminnej nr 165017N i odcinka drogi gminnej nr 165018N w miejscowości Patryki”. 

Ustalenie wysokości odszkodowania nastąpi w oparciu o przepisy art. 18 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 176, dalej zrid) oraz na podstawie przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 1899 ze zm., dalej ugn) po uzyskaniu opinii rzeczoznawcy majątkowego.

Zgodnie z art. 41 § 1 kpa w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu. W razie zaniedbania powyższego obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowy adres ma skutek prawny.

Jednocześnie zawiadamiam, że sprawa o ustalenie odszkodowania za wyżej wymienioną działkę, ze względu na konieczność sporządzenia operatu szacunkowego nie będzie załatwiona w terminie przewidzianym w Kodeksie postępowania administracyjnego. Działając na podstawie art. 36 § 1 kpa wyznaczam nowy termin załatwienia sprawy do dnia 9 grudnia 2022r. 

Ponadto informuję, iż zgodnie z art. 49 kpa, z uwagi na nieuregulowany stan prawny nieruchomości, Starosta Olsztyński będzie dokonywał zawiadomienia o decyzjach i innych czynnościach organu w formie, o której mowa w art. 49 § 1 kpa, poprzez publiczne obwieszczenie na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Olsztynie i w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu Olsztyńskiego. Przy czym zgodnie z art. 49 § 2 kpa zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie tj. od dnia 14 października 2022r. do dnia 28 października 2022r.