Wersja archiwalna z dnia

Zawiadomienie w sprawie postępowania o ustalenie odszkodowania - dz. nr 516/3 obr. Dywity, gm. Dywity

GN-III.683.66.2023

Olsztyn, 15.05.2024 r.

ZAWIADOMIENIE

Na podstawie art. 61 § 4 ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572, dalej jako k.p.a.) zawiadamiam o wszczęciu z urzędu postępowania administracyjnego w celu ustalenia odszkodowania za nieruchomość położoną w obrębie Dywity, gmina Dywity, oznaczoną jako działka nr 516/3 o powierzchni 0,0152 ha (wydzielona z działki nr 516/2), która z mocy prawa przeszła na własność Gminy Dywity na podstawie decyzji Starosty Olsztyńskiego z 21.12.2023 r., ZRID Nr Dyw/85/2023, znak: BI-II.6740.7.65.2023.AM23 udzielającej zezwolenia na realizację inwestycji drogowej dla zadania: „Rozbudowa drogi gminnej nr 2625003 (nr drogi publicznej 161006N) polegająca na budowie ścieżki pieszo-rowerowej na odcinku Dywity – Ługwałd wraz z wykonaniem kanalizacji deszczowej oraz oświetlenia drogowego”.

Ustalenie wysokości odszkodowania nastąpi w oparciu o przepisy art. 18 ustawy z 10.04.2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 311, dalej jako „specustawa drogowa”) oraz na podstawie przepisów ustawy z 21.08.1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 344 ze zm., dalej jako u.g.n.), po uzyskaniu opinii rzeczoznawcy majątkowego.

Ponadto, proszę o poinformowanie w terminie 14 dni od dnia otrzymania niniejszego zawiadomienia, czy i kiedy nastąpiło wydanie przedmiotowej nieruchomości Inwestorowi i w jakiej formie. W przypadku wydania nieruchomości, proszę o nadesłanie dokumentu potwierdzającego ten fakt. Powyższe informacje są niezbędne do ustalenia, czy dotychczasowym właścicielom lub użytkownikom wieczystym przysługuje powiększenie odszkodowania o kwotę równą 5% wartości nieruchomości, o którym mowa w art. 18 ust. 1e „specustawy drogowej”. Brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie traktowany będzie jako brak dowodu przekazania nieruchomości.

Zgodnie z art. 41 § 1 i 2 k.p.a. w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu. W razie zaniedbania powyższego obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny (uważa się za prawidłowo doręczone).

Jednocześnie zawiadamiam, że sprawa o ustalenie odszkodowania za wyżej wymienioną działkę, ze względu na konieczność sporządzenia operatu szacunkowego nie będzie załatwiona w terminie przewidzianym w k.p.a. Działając na podstawie art. 36 § 1 k.p.a. wyznaczam nowy termin załatwienia sprawy do 15.07.2024 r. 

Ponadto informuję, iż ze względu na nieuregulowany stan prawny nieruchomości (art. 113 ust. 7 u.g.n.), Starosta Olsztyński będzie dokonywał zawiadomienia o decyzjach i innych czynnościach organu w formie, o której mowa w art. 49 § 1 k.p.a., tj. poprzez publiczne obwieszczenie na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Olsztynie i w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu Olsztyńskiego. Przy czym zgodnie z art. 49 § 2 k.p.a. takie zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie. W związku z powyższym niniejsze zawiadomienie podlega ogłoszeniu na okres od 17.05.2024 r. do 31.05.2024 r.

POUCZENIE

Zgodnie z art. 37 § 1 k.p.a. stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia, jeżeli nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 k.p.a. lub w przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 k.p.a., bądź gdy postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy. Ponaglenie wnosi się do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego, za pośrednictwem Starosty Olsztyńskiego.
 

Wersja archiwalna

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na stronę główną.

Strona główna