Wersja obowiązująca z dnia

WYNIKI KONTROLI PROBLEMOWEJ Wojewody Warmińsko – Mazurskiego w zakresie realizacji zadań z zakresu administracji architektoniczno-budowlanej

Na podstawie art. 6 ust. 4 pkt 3 ustawy z dnia 15 lipca 2011 roku o kontroli w administracji rządowej (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 224) oraz art. 85 ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r., poz. 682 z późn. zm.) Wojewoda Warmińsko-Mazurski przeprowadził w Starostwie Powiatowym w Olsztynie kontrolę w zakresie realizacji zadań z zakresu administracji architektoniczno-budowlanej wynikających z ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane.

Kontrolę przeprowadzono w następujących obszarach:

  1. prawidłowość prowadzonych postępowań o udzielanie pozwolenia na budowę na podstawie art. 28 ustawy Prawo budowlane,
  2. prawidłowość przyjmowania zgłoszeń budowy lub wykonywania innych robót budowlanych na podstawie art. 29 ustawy Prawo budowlane,
  3. działalność w zakresie wygaszania decyzji na podstawie art. 37 ustawy Prawo budowlane,
  4. działalność w zakresie przenoszenia decyzji o pozwoleniu na budowę na podstawie art. 40 ustawy Prawo budowlane,
  5. prowadzenie rejestrów RWDZ na podstawie art. 82b ustawy Prawo budowlane. 

Okres objęty kontrolą: 3 stycznia – 30 grudnia 2022 roku.

Kontrolę przeprowadzono w dniach: 29 listopada 2023 roku – 1 marca 2024 roku.

W przedstawionym Staroście Olsztyńskiemu wystąpieniu pokontrolnym z dnia 8 kwietnia 2024 roku znak: WIN-II.431.1.2023 Wojewoda Warmińsko – Mazurski ocenił działalność jednostki kontrolowanej pozytywnie z nieprawidłowościami.

Zgromadzona dokumentacja dotycząca kontroli przechowywana jest w Wydziale Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Olsztynie – znak sprawy: Or-I.1710.3.2023.