Wersja obowiązująca z dnia
Stanowisko ds. ochrony zdrowia
Stanowisko ds. ochrony zdrowia
tel.: (89) 521 05 68
e-mail: zdrowie@powiat-olsztynski.pl
Na stanowisku ds. ochrony zdrowia realizowane są następujące zadania:
- analiza i ocena potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców Powiatu,
- analizy i oceny efektów realizowanych programów zdrowotnych,
- współdziałanie z innymi jednostkami zajmującymi się promocją zdrowia i edukacją zdrowotną,
- realizacja działań z zakresu promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej – programy własne i zlecane do realizacji na podstawie zawartych umów,
- udział w programach i projektach zewnętrznych w zakresie ochrony zdrowia,
- przeprowadzanie kontroli funkcjonowania zakładów opieki zdrowotnej,
- przygotowywanie i przekazywanie Zarządowi Powiatu w Olsztynie dokumentacji dotyczącej wynagradzania kierowników samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej,
- przygotowywanie i wdrożenie procedury konkursowej na stanowisko kierownika i zastępcy kierownika w samodzielnym publicznym zakładzie opieki zdrowotnej,
- przygotowywanie informacji do wojewódzkiego planu działania na wypadek wystąpienia epidemii,
- analiza dokumentacji dotyczącej sytuacji epidemicznej Powiatu Olsztyńskiego, współpraca z zakładami opieki zdrowotnej, właściwymi służbami i inspekcjami w zakresie informowania o ryzyku oraz zapobiegania wystąpieniu epidemii,
- przygotowywanie informacji do wojewódzkiego planu działania systemu państwowego ratownictwa medycznego,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Powiatu w Olsztynie w sprawie przekształcenia lub likwidacji samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej,
- przygotowywanie projektów uchwał w sprawie nadawania oraz zmiany statutów samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej,
- przygotowywanie projektów uchwał w sprawie powoływania Rad Społecznych oraz współpraca z Radami,
- rozpatrywanie odwołań od uchwał Rad Społecznych,
- przygotowywanie projektów umów o przekazanie środków finansowych w formie dotacji dla zakładów opieki zdrowotnej, nadzór nad prawidłowością wykorzystania dotacji, analiza przedstawianych przez Szpital sprawozdań końcowych z wykorzystania dotacji.
- zatwierdzanie sprawozdań finansowych samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej,
- analiza planów oraz sprawozdań samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej,
- przygotowanie i wdrożenie procedury konkursowej w celu wyłonienia podmiotu uprawnionego do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego Szpitala Powiatowego im. Jana Mikulicza w Biskupcu,
- wykonywanie innych zadań zleconych doraźnie przez przełożonych,
- nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem Stanowiska,
- współpraca z Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego i innymi jednostkami działającymi w systemie ratownictwa; udział w pracach Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
- współdziałanie z jednostkami realizującymi zadania pomocy społecznej, w szczególności z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Olsztynie,
- sprawowanie nadzoru nad organizatorem rodzinnej pieczy zastępczej - Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Olsztynie oraz rodzinami zastępczymi prowadzącymi rodzinne domy dziecka.