Wersja obowiązująca z dnia
Wieloosobowe stanowisko ds. obsługi Rady i Zarządu Powiatu
Wieloosobowe stanowisko ds. obsługi Rady i Zarządu Powiatu
tel.: (89) 521 05 08, (89) 521 05 07
e-mail: biurorady@powiat-olsztynski.pl
Wieloosobowe stanowisko ds. obsługi Rady i Zarządu Powiatu realizuje następujące zadania:
- obsługa Rady Powiatu w zakresie planowania i sprawozdawczości z jej prac,
- obsługa techniczno – biurowa i organizacyjna sesji Rady Powiatu,
- obsługa procesu składania interpelacji przez radnych,
- obsługa korespondencji kierowanej do i od Przewodniczącego Rady Powiatu,
- obsługa Rady Powiatu w zakresie udzielania odpowiedzi na wnioski i postulaty mieszkańców oraz innych podmiotów,
- obsługa organów Powiatu w zakresie rozpatrywania petycji,
- koordynowanie procesu przygotowywania uchwał Rady Powiatu,
- prowadzenie rejestru uchwał Rady Powiatu,
- przekazywanie aktów prawnych Rady Powiatu odpowiednim jednostkom,
- obsługa Komisji Rady Powiatu w zakresie planowania i sprawozdawczości z ich prac,
- obsługa techniczno – biurowa oraz prowadzenie dokumentacji prac Komisji Rady Powiatu,
- prowadzenie rejestru wniosków Komisji Rady Powiatu,
- obsługa Zarządu Powiatu w zakresie planowania i sprawozdawczości z jego prac,
- obsługa techniczno – biurowa i organizacyjna posiedzeń Zarządu Powiatu,
- obsługa Zarządu Powiatu w zakresie udzielania odpowiedzi na wnioski i postulaty mieszkańców oraz innych podmiotów,
- prowadzenie rejestru uchwał Zarządu Powiatu,
- przekazywanie aktów prawnych Zarządu Powiatu odpowiednim jednostkom,
- prowadzenie wykazu upoważnień do działania w imieniu Zarządu Powiatu,
- obsługa procesów wygaśnięcia i objęcia mandatu radnego,
- obsługa techniczno – biurowa i prowadzenie dokumentacji pracy klubów radnych działających w Radzie Powiatu w Olsztynie,
- prowadzenie dokumentacji spraw osobowych radnych Powiatu,
- obsługa techniczno – organizacyjna procesu składania oświadczeń majątkowych przez radnych Powiatu,
- obsługa techniczno – organizacyjna procesu składania przez radnych Powiatu innych oświadczeń (poza majątkowymi), w tym o członkach ich rodzin,
- pomoc radnym Powiatu w zakresie podnoszenia ich kompetencji,
- przygotowywanie aktualizacji Statutu Powiatu,
- przygotowywanie aktualizacji Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Olsztynie,
- prowadzenie i aktualizacja wykazu jednostek stanowiących aparat pomocniczy kierowników powiatowych służb, inspekcji, straży,
- prowadzenie i aktualizacja wykazu jednostek organizacyjnych Powiatu,
- sporządzanie sprawozdań statystycznych dotyczących organów Powiatu,
- prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego stanowionych przez organy Powiatu,
- przekazywanie aktów prawa miejscowego podejmowanych przez organy Powiatu do publikacji,
- udostępnianie dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych przez organy Powiatu,
- obsługa Rady Powiatu w zakresie rozpatrywania skarg i wniosków,
- przekazywanie według właściwości skarg i wniosków niewłaściwie skierowanych do rady Powiatu,
- obsługa techniczno – organizacyjna wyborów do Rady Powiatu,
- gromadzenie i udostępnianie informacji na temat liczby mieszkańców Powiatu uprawnionych do głosowania na potrzeby referendów lokalnych,
- prowadzenie ewidencji delegacji służbowych radnych Powiatu,
- prowadzenie ewidencji aktów normatywnych Starosty.
- przeprowadzanie konkursów na stanowiska w jednostkach organizacyjnych Powiatu.”