Wersja nieobowiązująca z dnia

Zawieszenie wykonywania transportu drogowego w zakresie przewozu osób

Treść urzędowa:

Zawieszenie wykonywania transportu drogowego w zakresie przewozu osób samochodem osobowym lub pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9  osób łącznie z kierowcą.

 

Przewoźnik drogowy może zawiesić, w całości albo w części wykonywanie transportu drogowego na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy. Zawieszając wykonywanie transportu drogowego przewoźnik jest obowiązany w terminie 14 dni od dnia, w którym rozpoczęty został okres zawieszenia zawiadomić organ, który udzielił licencji o zawieszeniu wykonywania transportu drogowego.

 

Wymagane dokumenty:

Zawiadomienie
W zawiadomieniu należy podać:

  1. okres, na który zawieszono wykonywanie transportu drogowego,
  2. liczbę wypisów z licencji odpowiadającą liczbie pojazdów samochodowych, którymi zaprzestano wykonywania przewozów drogowych – w przypadku częściowego zawieszenia wykonywania transportu drogowego,
  3. sposób w jaki ma nastąpić zwrot części opłaty, a w przypadku przelewu na rachunek bankowy wskazać należy numer rachunku bankowego przewoźnika drogowego*. Ponadto, należy zwrócić do urzędu:
  4. wszystkie wypisy z licencji – w przypadku zawieszenia wykonywania transportu drogowego w całości,
  5. wypisy z licencji odpowiadające liczbie pojazdów samochodowych, którymi zaprzestano wykonywania przewozów drogowych – w przypadku częściowego zawieszenia wykonywania transportu drogowego.

 

Objaśnienie:
*) Jeżeli wykonywanie transportu drogowego zostało zawieszone na okres przekraczający 3 miesiące, organ który udzielił licencji dokonuje, w terminie 14 dni od dnia spełnienia wymagań ustawowych, zwrotu części opłaty wniesionej za wydanie licencji i wypisów z licencji proporcjonalnie do:

  1. okresu zawieszenia wykonywania transportu drogowego;
  2. liczby zawieszonych wypisów z licencji.

Załączniki:

  1. Wypis/-y z licencji.
  2. Pełnomocnictwo dla osoby składającej zawiadomienie - w przypadku osób innych niż przedsiębiorca (dodatkowo za udzielone pełnomocnictwo dowód opłaty skarbowej w wysokości 17 zł - nr konta bankowego:                                                                         63 1020 3541 0000 5002 0290 3227 PKO BP S.A.).

Opłaty:

Opłata skarbowa: nie podlega opłacie skarbowej.

Opłata administracyjna: brak.

 

Termin odpowiedzi:

  • Niezwłocznie  po złożeniu wymaganych dokumentów, nie później niż w ciągu 30 dni.

Tryb odwoławczy:

  • Brak (czynność materialno-techniczna).

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2140, z późn. zm.).
  2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2010 r. w sprawie szczegółowego trybu i warunków zwrotu części opłaty za wydanie licencji i wypisów z licencji w przypadku zawieszenia wykonywania transportu drogowego                   (Dz. U. Nr 187, poz. 1255).
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego      (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz 256).
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2019 r.                poz. 1000).

Wykonanie zadania:
Jednostka odpowiedzialna

 

Stanowisko pracy do spraw transportu drogowego

Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 15
telefon: 89 521 05 16


Pracownicy odpowiedzialni

 

Wersja nieobowiązująca

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na wersję z obowiązującą zawartością.