Wersja nieobowiązująca z dnia

TRANSPORT - Zawieszenie wykonywania transportu drogowego

Treść urzędowa:

Zawieszenie wykonywania transportu drogowego w zakresie przewozu osób samochodem osobowym lub pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9  osób łącznie z kierowcą.

Przewoźnik drogowy może zawiesić, w całości albo w części wykonywanie transportu drogowego na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy. Zawieszając wykonywanie transportu drogowego przewoźnik jest obowiązany w terminie 14 dni od dnia, w którym rozpoczęty został okres zawieszenia zawiadomić organ, który udzielił licencji o zawieszeniu wykonywania transportu drogowego.

 

Wymagane dokumenty:

Zawiadomienie
W zawiadomieniu należy podać:

 

  1. okres, na który zawieszono wykonywanie transportu drogowego,
  2. liczbę wypisów z licencji odpowiadającą liczbie pojazdów samochodowych, którymi zaprzestano wykonywania przewozów drogowych – w przypadku częściowego zawieszenia wykonywania transportu drogowego,
  3. sposób w jaki ma nastąpić zwrot części opłaty, a w przypadku przelewu na rachunek bankowy wskazać należy numer rachunku bankowego przewoźnika drogowego*. Ponadto, należy zwrócić do urzędu:
  4. wszystkie wypisy z licencji – w przypadku zawieszenia wykonywania transportu drogowego w całości,
  5. wypisy z licencji odpowiadające liczbie pojazdów samochodowych, którymi zaprzestano wykonywania przewozów drogowych – w przypadku częściowego zawieszenia wykonywania transportu drogowego.

 

Objaśnienie:
*) Jeżeli wykonywanie transportu drogowego zostało zawieszone na okres przekraczający 3 miesiące, organ który udzielił licencji dokonuje, w terminie 14 dni od dnia spełnienia wymagań ustawowych, zwrotu części opłaty wniesionej za wydanie licencji i wypisów z licencji proporcjonalnie do:

 

  1. okresu zawieszenia wykonywania transportu drogowego;
  2. liczby zawieszonych wypisów z licencji.

Załączniki:

  1. Wypis/-y z licencji.
  2. Pełnomocnictwo dla osoby składającej zawiadomienie - w przypadku osób innych niż przedsiębiorca (dodatkowo za udzielone pełnomocnictwo dowód opłaty skarbowej w wysokości 17 zł - nr konta bankowego: 09 1030 1508 0000 0008 2310 0003.

Opłaty:

Opłata skarbowa: nie podlega opłacie skarbowej.

Opłata administracyjna: brak.

 

Termin odpowiedzi:

  • Niezwłocznie  po złożeniu wymaganych dokumentów, nie później niż w ciągu 30 dni.

Tryb odwoławczy:

  • Brak (czynność materialno-techniczna).

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym.
  2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2010 r. w sprawie szczegółowego trybu i warunków zwrotu części opłaty za wydanie licencji i wypisów z licencji w przypadku zawieszenia wykonywania transportu drogowego.
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego.
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej.

Wykonanie zadania:
Jednostka odpowiedzialna

 

Stanowisko pracy do spraw transportu drogowego

Olsztyn, Plac Bema 5 pokój 303
telefon: 89 521 05 47


Pracownicy odpowiedzialni

  • Marek Szyrwiński
    adres e-mail:
    marek.szyrwinski@powiat-olsztynski.pl
  • Joanna Martul
    adres e-mail: joanna.martul@powiat-olsztynski.pl

 

Załączniki

  • Wniosek
    format: pdf, rozmiar: 253.87 KB, data dodania:

Wersja nieobowiązująca

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na wersję z obowiązującą zawartością.