Wersja obowiązująca z dnia

Uzyskanie wtórnika tablic rejestracyjnych w przypadku ich zniszczenia lub utraty

 

I. Treść urzędowa:

Uzyskanie wtórnika tablic rejestracyjnych w przypadku ich zniszczenia lub utraty.

II. Wymagane dokumenty:

Wniosek

Załączniki:

  • dowód rejestracyjny pojazdu,
  • zniszczone tablice rejestracyjne lub oświadczenie właściciela pojazdu złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, w przypadku utraty tablic(y),
  • dowód uiszczenia opłaty za wtórnik tablicy rejestracyjnej pojazdu,
  • dokument tożsamości (do wglądu).

Uwaga:

  • Wydanie wtórnika tablic(y) rejestracyjnych jest możliwe tylko dla pojazdów zarejestrowanych na „białych” tablicach.
  • W przypadku wniosku o wydanie wtórnika jednej tablicy rejestracyjnej dla pojazdu zarejestrowanego przed 30 czerwca 2018 r. organ rejestrujący wydaje komplet nowych tablic rejestracyjnych.
  • Wszystkie dokumenty należy składać w oryginałach.
  • Wniosek właściciel/właściciele składa/ją osobiście, w przypadku załatwiania sprawy przez jednego z współwłaścicieli pojazdu bądź przez pełnomocnika, wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, który (jeżeli dotyczy) podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł na konto:

Nazwa rachunku: Urząd Miasta Olsztyna:

Nr rachunku: 09 1030 1508 0000 0008 2310 0003

Tytuł opłaty: opłata skarbowa.

 

III. Opłaty:

Opłata administracyjna:

  • 52,50 zł - w przypadku wtórnika jednej tablicy (samochód osobowy, ciężarowy, ciągnik samochodowy, motocykla, przyczepy, naczepy, ciągnika rolniczego),
  • 92,50 zł - w przypadku wtórnika dwóch tablic (samochód osobowy, ciężarowy, ciągnik samochodowy),
  • 42,50 zł - w przypadku wtórnika tablicy (motorower),
  • 112,50 zł – w przypadku wtórnika dwóch tablic zabytkowych,
  • 62,50 zł – w przypadku wtórnika tablicy zabytkowej.

Opłat dokonuje się w kasie na terenie urzędu (w tym kartą płatniczą) lub przelewem na konto.

Nazwa rachunku: Dochody Starostwa
Numer rachunku: 46 1560 0013 2013 1105 7000 0003

Tytuł opłaty: rejestracja pojazdu

Do odbioru wtórnika tablicy rejestracyjnej należy przedstawić następujące dokumenty:

  • oryginał dowodu rejestracyjnego,
  • oryginał dowodu tożsamości (do wglądu),
  • aktualna polisa OC (do wglądu),
  • pełnomocnictwo – w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego ze współwłaścicieli pojazdu.

IV. Termin i sposób załatwienia sprawy:
Niezwłocznie, po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi załącznikami przewidzianymi przepisami prawa.

V. Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.

 VI. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 8 listopada 2024 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracja pojazdów
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników

Załączniki

  • Wniosek
    format: word, rozmiar: 20.35 KB, data dodania: