Wersja obowiązująca z dnia

Uzyskanie wtórnika tablic rejestracyjnych w przypadku ich zniszczenia lub utraty

 

I. Treść urzędowa:

Uzyskanie wtórnika tablic rejestracyjnych w przypadku ich zniszczenia lub utraty.

II. Wymagane dokumenty:

Wniosek

Załączniki:

  • dowód rejestracyjny pojazdu,
  • zniszczone tablice rejestracyjne lub oświadczenie właściciela pojazdu złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, w przypadku utraty tablic(y),
  • dowód uiszczenia opłaty za wtórnik tablicy rejestracyjnej pojazdu,
  • dokument tożsamości (do wglądu).

Uwaga:

  • Wydanie wtórnika tablic(y) rejestracyjnych jest możliwe tylko dla pojazdów zarejestrowanych na „białych” tablicach.
  • W przypadku wniosku o wydanie wtórnika jednej tablicy rejestracyjnej dla pojazdu zarejestrowanego przed 30 czerwca 2018 r. organ rejestrujący wydaje komplet nowych tablic rejestracyjnych.
  • Wszystkie dokumenty należy składać w oryginałach.
  • Wniosek właściciel/właściciele składa/ją osobiście, w przypadku załatwiania sprawy przez jednego z współwłaścicieli pojazdu bądź przez pełnomocnika, wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, który (jeżeli dotyczy) podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł na konto:

Nazwa rachunku: Urząd Miasta Olsztyna:

Nr rachunku: 09 1030 1508 0000 0008 2310 0003

Tytuł opłaty: opłata skarbowa.

Opłatę skarbową w wysokości 17 zł za udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, złożoną w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, należy uiścić na konto organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania (w przypadku osoby fizycznej) lub ze względu na siedzibę (w przypadku osoby prawnej) mocodawcy.

 

III. Opłaty:

Opłata administracyjna:

  • 52,50 zł - w przypadku wtórnika jednej tablicy (samochód osobowy, ciężarowy, ciągnik samochodowy, motocykla, przyczepy, naczepy, ciągnika rolniczego),
  • 92,50 zł - w przypadku wtórnika dwóch tablic (samochód osobowy, ciężarowy, ciągnik samochodowy),
  • 42,50 zł - w przypadku wtórnika tablicy (motorower),
  • 112,50 zł – w przypadku wtórnika dwóch tablic zabytkowych,
  • 62,50 zł – w przypadku wtórnika tablicy zabytkowej.

Opłat dokonuje się w kasie na terenie urzędu (w tym kartą płatniczą) lub przelewem na konto.

Nazwa rachunku: Dochody Starostwa
Numer rachunku: 46 1560 0013 2013 1105 7000 0003

Tytuł opłaty: rejestracja pojazdu

Do odbioru wtórnika tablicy rejestracyjnej należy przedstawić następujące dokumenty:

  • oryginał dowodu rejestracyjnego,
  • oryginał dowodu tożsamości (do wglądu),
  • aktualna polisa OC (do wglądu),
  • pełnomocnictwo – w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego ze współwłaścicieli pojazdu.

IV. Termin i sposób załatwienia sprawy:
Niezwłocznie, po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi załącznikami przewidzianymi przepisami prawa.

V. Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.

 VI. Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 8 listopada 2024 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracja pojazdów
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników

Załączniki

  • Wniosek
    format: word, rozmiar: 20.35 KB, data dodania: